
Jesteśmy dystrybutorem Marki EVBOX
Dobór stacji ładowania samochodów elektrycznych
Każdy Klient potrzebuje ładowarki dostosowanej do swoich potrzeb. Właściwy dobór ładowarki samochodowej zależy od jej przeznaczenia i przewidywanej specyfiki użytkowania. Najprostsze i najtańsze ładowarki dostępne są na potrzeby domowe lub biurowe. Niewielkie moce ładowania 3-20 kW są wystarczające ze względu na typowy długi okres postoju aut, przekraczający kilka-kilkanaście godzin. Większe moce 10-20 kWzalecane są w przypadku spodziewanych postojów pojazdów przez ok. 1-3 godzin. Ładowarki takie są instalowane zwykle przy sklepach, urzędach, obiektach kultury i sportu, itp.
Gdy potrzeba więcej mocy
Najwyższe moce 25-300 kW oferują ładowarki prądu stałego. Przeznaczone są one głównie do szybkiego ładowania aut przy drogach krajowych i autostradach, choć są spotykane także w innych lokalizacjach (centra handlowe, stacje benzynowe, biura). Są to najdroższe urządzenia co także implikuje najwyższy jednostkowy koszt doładowania. Ich lokalizacje i tryb rozliczeń za doładowania należy bardzo starannie rozważyć. Duże koszty inwestycji wymagają pozyskania możliwe dużej liczby klientów korzystających w pełni z ekspresowego ładowania. Dlatego należy unikać sytuacji, kiedy klient blokuje ładowarkę przez 2-3 godziny (np. robiąc zakupy w centrum handlowym), gdyż tym czasie z urządzenia mogłoby skorzystać kolejnych kilku użytkowników.
Gniazda ładowania samochodów elektrycznych
Bardzo ważnym elementem ładowarek są gniazda ładowania, które mogą być różnego typu. W Unii Europejskiej standardem dla ładowarek prądu przemiennego jest złącze Typ 2 (3-43 kW AC). Natomiast na stacjach ładowania prądem stałym o większych mocach dominują złącza: ChaDeMo i CCS (chłodzone cieczą powyżej 150 kW DC). Umożliwiają one doładowanie akumulatorów pojazdu elektrycznego w czasie krótszym niż godzina (np. połowa pojemności w 30 min). Istnieją również inne typy złącza np. Typ 1 dla samochodów w Australii i USA. Ponadto są też indywidualne gniazda jak Tesla Supercharger, które ładują „do pełna” auto w około godzinę. Niektóre auta umożliwiają ładowanie ze zwykłych gniazd 230V ale jest to rozwiązanie problematyczne ponieważ ładowanie może trwać nawet kilkanaście godzin.